Aktivering av nytt nøkkelsystem 19. juni by Styret Teglverksgata

Mandag 19. juni vil vi aktivere det nye nøkkelsystemet. Det er derfor viktig at alle har med seg sine nøkkelbrikker fra og med denne dagen. Et tips er å allerede nå sette brikken på nøkkelknippet, så glemmer man det ikke.

Etter 19. juni vil det ikke lenger være mulig å komme inn med dagens systemnøkler.

OVERGANG TIL E-LÅS by Styret Teglverksgata

Arbeidet med installasjon av e-lås begynner i uke 18.

Utdeling av adgangsbrikker:
torsdag18. mai og tirsdag 23 mai. Fra kl 19 til kl 20 i atrium.

Datoen for aktivering av systemet kommer senere. Etter denne datoen blir det ikke mulig å komme inn med de gamle systemnøklene.

Mer informasjon om overgang, bruk og ev. bestilling av ekstranøkler kommer i begynnelsen av mai.

NYHETSBREV 1-2017 by Styret Teglverksgata

Bli med oss!

Til neste periode, trenger styret nye styremedlemmer, nye varaer og ny valgkomite.

Ja, vi er et rimelig stort borettslag og ja, det er mye som skal gjøres for at ting skal gå rundt. Vi oppfordrer alle beboere til å bli mer engasjert i sin bolig. For oss flest, er vår leilighet vår største investering i livet. Visste du forresten at vi til sammen eier bolig på en verdi av over kr 600 millioner? 

Når du engasjerer deg i borettslaget, så kommer du til å bidra til andres og egen trivsel, bli kjent med hyggelige naboer samt utvikle tettere bånd med ditt nærmiljø!

Vi ønsker personer med kompetanse bl.a. innen kommunikasjon, juss og bygg. Vi ønsker også flere personer som kunne tenke seg å bidra med noe arbeid utenfor styret. Ikke minst ønsker vi et barnevennlig borettslag og kanskje har du idéer om hvordan dette kan gjøres hos oss.

Torsdag 16. mars, kl. 17-19 vil du kunne treffe oss ved hovedinngangen/atriet for å slå en prat rundt kaffe og nystekte vafler!

Ta kontakt med Kristin Anderssen i valgkomiteen innen 1. april om du kunne tenke deg å bidra:

kristin.anderssen@byr.oslo.kommune.no , tel. 90 09 95 81.

Merk disser datoer!

Tirsdag 2. mai: Dugnad – Våren 2017 :

Vi skal ha fellesdugnad sammen med Baandfabrikken og Gøteborggata 6/8, tirsdag 2. mai, mellom kl. 17 og k.l 20. Blant annet skal vi lage en grillplass i hagen og innrede et praktisk rom for vaktmesteren. Vi avslutter med grillfest!

Torsdag 4. mai: Ordinær generalforsamling 2017:

Vi avholder ordinær generalforsamling 04. mai. Mer informasjon kommer i løpet av mars.

Informasjon om endring i det individuelle TV-tilbudet fra Get

For beboerne som har valgt å oppgradere fra Basispakken til Startpakken gjelder nye retningslinjer. Get har fokusert på å gi hver enkelt mulighet til å lage sitt helt eget spesialtilpasset abonnement. Her kan du mikse og tilpasse ditt eget abonnement etter dine behov. Du kan blant annet velge inn flere fotballkanaler, div. sportskanaler eller andre tv-kanaler i ditt tv-abonnement, samt velge å ha FilmFavoritter eller HBO Nordic abonnement. I forbindelse med de nye retningslinjene for Startpakken har Get endret prisen fra kr. 99,- til kr. 149,-. Dere vil motta informasjon i fra Get i løpet av kort tid.

Adgangskontroll

Etter enda en runde med innbrudd i bodområdet i begynnelsen av februar, minner vi om å ikke slippe inn ukjente folk i området.

Vi ble litt forsinket med igangsettingen av kodebrikkesystemet, men arbeidet med tekniskinstallasjon vil begynne i løpet av mars. Nye adgangsbrikker vil bli delt ut før dagen systemet aktiveres.

Etter denne datoen blir det ikke mulig å komme inn med vanlig systemnøkkel. Et spesielt informasjonsskriv blir sendt om overgangens datoen, datoen for utlevering av nøkler og brukanvisning.

Gjerde mot Teglverksgata Nr 11/ Johan Throne Holsts Plass 1-Anker

Det ble satt opp et gjerdet i uke 10 for å etablere et tydelig gårdsrom sammen med Baandfabrikken og Gøteborgata 6/8.

Leiligheter solgt de 3 siste månedene:

Februar:              1-roms i 2. etasje på 28 kvm solgt for kr 3 185 705,- inkl. fellesgjeld

Januar:                 3-roms i 4. etasje på 53 kvm solgt for kr 4 196 000,- inkl. fellesgjeld

Desember:         2-roms i 1. etasje på 60 kvm solgt for kr 4 486 967,- inkl. fellesgjeld

                            4-roms i 4. etasje på 87 kvm solgt for kr 6 591 000,- inkl. fellesgjeld

Gjennomsnittlig kvadratmeterpris i perioden desember-februar i vårt borettslag var på kr 85 872,-.

Gjennomsnittlig kvadratmeterpris i perioden desember-februar i vårt nærområde var på kr 81 756,-.

Dette betyr at leilighetene i vårt borettslag har gått i gjennomsnitt ca. 5% høyere per kvadratmeter enn andre i området.

Styret ønsker allerede alle beboerne en fin vår og riktig God Påske!

Med vennlig hilsen,
Styret

En vennlig påminnelse... by Styret Teglverksgata

Styret har den siste tiden mottatt flere tilbakemeldinger på støy, lyden bærer ekstra godt med vinduer/dører åpne og på balkonger/takterrasse. Ønsker i den forbindelse bare å minne om husordensregler og regler for bruk av takterrassen.

 

HUSORDENSREGLER

Hensetting av møbler og gjenstander i fellesarealene:
Den største uvanen tar vi først: Ikke sett igjen uønskede gjenstander i fellesarealene! Levér dette selv til nærmeste gjenvinningsstasjon, eller vent til neste dugnad, hvor det, som vanlig, vil være innleid en container til denne typen avfall. Når man setter igjen gjenstander i gangene og søppelrommet, så koster det borettslaget tid og penger som vi helt klart heller ønsker å bruke på andre ting.

Søppel gangene:
Styret har blitt gjort oppmerksomme på at det er flere beboere som midlertidig setter ut søpla si i gangen utenfor leilighetene. Det burde være unødvendig å poengtere at dette ikke er i henhold til reglene da det er sjenerende, bryter med reglene om oppbevaring av gjenstander i fellesarealene, og sist men ikke minst - rett og slett er dårlig naboskikk.  I fremtiden vil dette føre til skriftlig klage.

Forsøpling og søl i gangene:
En annen side av dette med søppel i gangene er at det ofte blir funnet mye bokser, flasker og annen løs søppel i gangene i helgen. Vi ber om at beboere som har hatt fest tar litt ekstra ansvar for å sørge for at gjestene ikke setter igjen tomgods og søppel i gangene på vei inn og ut. Skulle dette forekomme setter styret stor pris på om man tar en oppryddingsrunde i etterkant, slik at styret kan bruke tiden på viktigere saker.

Søl og bøss i gangene, og da spesielt i heisene og trappene, er noe som også forekommer litt for ofte - spesielt i tilknytning til oppussing og flytting. Beboere er både pålagt å rydde og vaske etter seg når dette forekommer, samt at det rett og slett er dårlig naboskikk å rote til fellesarealene uten å rydde opp etter seg. I visse tilfeller har det tidligere vært nødvendig å bestille ekstra vask for å rydde opp etter beboere, og styret må dessverre se seg nødt fakturere de ansvarlige dersom dette forekommer igjen.

Inngangsporten og parkering i bakgården:
Midlertidig parkering i bakgården (ved feks flytting) er tillatt, forutsatt at man a) har bedt styret om tillatelse, og b) parkerer på en slik måte at man enkelt kan passere bilen. Dette er spesielt kritisk mtp. brannsikkerhet og rømningsveier.

Når man har fått tillatelse til å parkere i bakgården, så ber vi om at man lukker porten etter at man har kjørt inn, istedet for å la denne stå åpen. Dette er rett og slett for å hindre at uønskede personer enkelt kan spasere rett inn i bakgården.

Hundehold i fellesarealer:
På tross av at alle hundene i borettslaget tilsynelatende er meget veloppdratte, vil vi gjerne minne om at noen beboere er enten redde eller allergiske mot hunder. Det er ingen pålagt båndtvang i bygården utenom det som fremkommer i lovene om hundehold, og hovedregelen er at hunder kan gå løst når de følges på forsvarlig måte av eieren eller andre som disponerer hunden. 

I hovedsak vil dette si at hundeholderen skal ha totalt kontroll over hunden, og påse at den ikke farer mot, hopper på, forfølger eller stiller seg i veien for folk som ikke godtar/er komfortable med dette. Har en hund dette for vane,  den holdes i bånd på steder som er åpne for allmenn ferdsel.

Hunder er selvfølgelig mer en velkomne i Lissefabrikken, men vi vil gjerne minne hundeeierne på å være ekstra oppmerksomme på vei inn og ut av borettslaget, da vi har beboere som er litt ukomfortable rundt løse hunder. Klarer vi dette så unngår vi å måtte lage egne regler for hundehold i borettslaget. (Skulle noen være usikre på det nasjonale lovverket rundt hundehold, så kan det leses her)

Dugnad Lørdag 30.april fra kl.10:00! by Guest User

Årets dugnad avholdes lørdag 30.april kloken 10:00 - 14:00! 

Etter dugnaden blir det matservering av ypperste klasse.
Møt opp, bli kjent med naboene dine og gjør samtidig en innsats for fellesskapet! 
PS: Vi bestiller søppelcontainer dere kan benytte dere av på dugnadsdagen.

Kameraovervåkning i bodområdet by Guest User

Nå er det kameraovervåkning i bodområdet. På mandag(21.03.16) vil de 2 siste bodene bli ferdigstilt. Dere kan bør umiddelbart feste låser som fjernet eller kjøpe nye og feste de. Der hvor låsen er hel er låsen hengt på de respektive boddører. Avfall, søppel fra innbrudd ol. tas med og kastes i søppelpose i søppelrommet. Da benytter styret sjansen til å si: God Påske!